2011. január 27., csütörtök

Fülszöveg...

A fotózással és a fotózás, különböző témaköreivel kapcsolatban sok információ található az interneten, de én ennél sokkal jobban szeretem, ha a kezembe vehetem a tudást tartalmazó könyvet.
Két kedvenc fotó témám van, amint azt már máskor is írtam: a makró fotózás, a madarak és vadon élő állatok fotózása. Sokszor nem is tudom, hogy milyen madár kerül a fényképezőgépem keresőjébe, de szeretnék mindent tudni róla, megismerni.
A makró fotózással kapcsolatban is kerültem már olyan helyzetbe számtalanszor, hogy nem tudtam pontosan, hogy milyen növény előtt hasalok mi az a szépség, ami elvarázsolt abban a pillanatban. Ezért éreztem szükségét egy jó kis könyv beszerzésének, ami azóta az egyik "bibliám" lett. Az apró növényektől, fáktól kezdve a madarakon keresztül a kisebb és nagyobb vadak leírása és fotói is megtalálhatók benne. Szerintem az egyik legjobb összeállítás, ebben a témakörben, amivel mostanában volt szerencsém találkozni.


Véleményem szerint mindenkinek nagy segítséget jelenthet, aki nem csak fotózni, de megismerni is szeretné a körülötte levő természetet. A könyvben csodálatos fotók is találhatók a leírások mellett, melyek egyértelművé teszik az egyedek beazonosítását.

Na, meg itt egy másik...
Valaki vagy valakik kitalálták, hogy melyik az a két téma, amivel szeretek fotózás alkalmával foglalkozni és megalkották nekem ezt a könyvet...:) Na jó, lehet, hogy nem csak nekem, de én minden képpen nagyon örülök neki.
Nem szeretek és nem is tudok csak könyvből tanulni, meg úgy gondolom, hogy vannak dolgok, amiket nem is lehet...mint például: érzéssel megcsókolni valakit...azt leírhatja a könyv, hogy csukd be a szemed, meg csücsöríts...meg nem is tudom, hogy van tovább, de az érzést, azt nem. Ezt gondolom a fotózással kapcsolatos tudásról is. Persze szükséges, hogy az ember tisztába legyen a technikai ismeretekkel, a fényképezőgépe tudásával a beállításokkal és még nagyon sok aprósággal, ami a jó fotóhoz vezető úton található. Elolvastam a NG Nagy fotóskönyvét...Hát nem voltam elragadtatva tőle, sem a tartalmát sem pedig a nyelvezetét illetően. Nem volt eléggé közérthető a kezdők számára, bár gondolom nekik is szánták ezt a könyvet. Sok fölösleges dolgot találtam benne és inkább felületesnek és elnagyoltnak találtam, mint használható segítségnek egy kezdő fotós számára.
Ezzel ellentétben, találtam - kis segítséggel - egy nagyon jó kiadványt.
Hát Ő lenne az.


És hogy ez a könyv mitől jó?
A nyelvezete a leírása teljesen érthető. Van koncepciója és szépen lépésről-lépésre vezeti a kezdő fotóst a váz és objektív megismerésétől a beállítások értelmezésén keresztül, a speciális helyzetek, mint például a cserkeléses vadfotózás, leírásáig.
Természetesen mindenki, akkor fogja igazán tudni milyen is a könyv, ha elolvassa és saját maga alkot véleményt róla. Én mindenkinek csak ajánlani tudom, mert érthető, jól kezelhető és hasznos tanácsok vannak benne kitűnő fotók és illusztrációk kíséretében.
Tehát: Olvassunk és fotózzunk jobban, tudatosabban!

1 megjegyzés:

  1. Én is jobb szeretem a könyveket lapozgatni, mint a gördülősávot tologatni :-) Mikor makróztam, vettem egy növény, egy rovar és egy lepke képes lexikont, mert tudni akartam, mit kaptam lencsevégre. Mégis csak jó tudni, hogy mit mutogatunk a fotónkon :-)

    VálaszTörlés